DiDjoMedlem sedan nov. 2002543 inlägg
Det blir mitt fel! Här är raderna runt
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("databas/databas.mdb")&";pwd=*******"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Addera = "SELECT * FROM anv where id='"&session("id")&"'"
rs.Open Addera, Connect, 3, 3
Vet ni vad som är fel?
LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg
Yo
Posta texten för felmeddelandet också.
Hur är tabellen definierad?
Men rubriken är ju felmeddelandet! Och samma kod fungerar lite högre upp på sidan! Fast för en annan funktion.... Koden ligger i en IF-sats! Felet kom också när jag la till
&";pwd=mittlösen"
Men högre upp på sidan fungerar de ju med det!
aha! Fick inte med hela i rubriken!
Här är det
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Could not find installable ISAM.
/nya-com/minsida.asp, line 163
aha!!!!! Dom va inte alls lika! Är det bara att byta ut den till samma? Kommer det också att fungera?
ähh det fungerar nu bör ut mot detta:
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath ("databas/databas.mdb")&";pwd=******"
OveRRidEMedlem sedan feb. 20018 509 inlägg
Uppgradera din MDAC (http://www.microsoft.com/data) och skriv såhär:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("databas/databas.mdb")&";pwd=*******"
SQL = "SELECT * FROM anv where id='"&session("id")&"'"
set rs = Connect.Execute(SQL)
Fungerar den då på alla datorer??? Vart man än är? Så inte alla behöver uppdatera den!
nää.... det fungerar inte..... Fortfarande samma fel! När jag trodde det fungerarde... som jag sa för ut... så vart det att man såg sin egna sida! Så vad ska jag göra???
crisse6Medlem sedan dec. 20002 441 inlägg
Ja. Drivisen har ingen betydelse for vem som besoker om det ar det du ar oroad for. Det ar bara pa servern. Vet tyvarr inte vad ditt fel ar.
Engine^Medlem sedan dec. 20002 861 inlägg
Skumt fel du har fått då... jag kan inte hjälpa dig, men den här artikeln på MSDN kanske kan få din sida på rätt köl igen. Den är angående fel 80004005 och hur man kommer runt det.
Lycka till.
solbulleMedlem sedan mars 20014 998 inlägg
DiDjo skrev:
Fungerar den då på alla datorer??? Vart man än är? Så inte alla behöver uppdatera den!
Det är ju givetvis på servern som detta skall uppdateras...
crisse6Medlem sedan dec. 20002 441 inlägg
Ey, sno inte mina inlagg ;)
ASP chris skrev:
Ja. Drivisen har ingen betydelse for vem som besoker om det ar det du ar oroad for. Det ar bara pa servern
Engine^Medlem sedan dec. 20002 861 inlägg
Med lite tur så beror det på en för gammal version av MDAC, men det låter ju faktiskt inte sannolikt.