robincsMedlem sedan nov. 200124 inlägg Tjo,
Jag sitter och utvecklar en sida åt en kund och har lite småpanik när det gäller ASP-script. Har suttit och pillat med en bildbank ett par dagar nu och gör nu om den från grunden.
Jag vill alltså bygga en bildbank där man tankar upp en rätt stor bild via webinterface, den läggs in i en specifik mapp samtidigt som det genereras en tumnagel. Bildernas filnamn på servern skall skrivas in i en access-databas.
Skulle någon kunna hjälpa mig med detta? Typ förklara hur jag ska modifiera ett existerande uploadscript.. eller nåt.
/Robin
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Det bästa är nog om du lär dig lite grunder i asp börja med att kika på idg's webstudio
Sedan får du väl leta upp nåt script som stämmer för dig och börja pilla med det. Vet tyvärr inte om något bildbankscript
robincsMedlem sedan nov. 200124 inlägg Hehe, jag kan väldigt mycket grunder i asp. Bara det att just filhantering inte är min starka sida.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Jamen det förändrar ju saken :) Persit Software tror jag har nåt som kan va intressant, har aldrig använt det men jag har testat deras aspupload och det är ok
robincsMedlem sedan nov. 200124 inlägg Aiight. Ska prova det. Är det serverbaserat eller implementeras det i koden?
robincsMedlem sedan nov. 200124 inlägg Det var inget. Såg direkt att det var det förstnämnda:)
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Ingen aning faktiskt tror det är komponentbaserat, ska du "host:a" sidan privat eller hyr kunden utrymme någonstans ? kolla upp i så fall, många webservrar har någon form av sådan komponent förinstallerad.
Det ska iaf finnas funktioner för tumnaglar
robincsMedlem sedan nov. 200124 inlägg Kunden ligger på mina servrar, så det är lugnt.
robincsMedlem sedan nov. 200124 inlägg Ber om ursäkt. Hade lite för mycket panik tror jag.. *läser andra trådar*