Tjenare, nån som har tips på nåt shysst gratis-prog där man kan stresstesta sina ASP script direkt lokalt på PWS:en?
Stresstest
14 svar · 423 visningar · startad av Danmagnus
Microsoft har ett sånt program som heter något i still med just "Webstress" som är gratis, tyvärr har jag tappat bort adressen... Någon annan som vet var det finns?
hmm hittar inte den som testar för win98.
Nu är jag mycket dålig på hårdvara.
kolla sajten, vilken ska jag ta den som är för x86 eller Alpha proccessorer.
tack tack.
FUCK!, den är för win2000 och nt.. finns ingen för pws och win98?
Microsoft är väldigt konstiga.. För att använda ASP på din dator OM du har Win98 så måste du ladda ner PWS4 for Win95... Det är det progget som funkar. Jag vet att det är konstigt men jag vet också att det funkar.. :)
Click the Download icons below to download the latest version of the executable. When prompted, save SETUP.EXE to your hard drive. After downloading the file, double-click the executable to install the tool. This program runs on Windows NT 4.0 with service pack 4, and on Windows 2000.
I386 Version Download Web Application Stress tool, x86 version
Latest version: 1.1.0.0293
Created: 02/07/2000 06:07 PM
9.58 MB
Estimated download on 28.8 modem is 46 minutes
Recommended hardware: 133 MHz processor, 32 MB RAM, 10 MB free hard drive space. Required operating system: Windows NT 4.0 Service Pack 4 with Internet Explorer 4.0 or newer. Microsoft Data Access Components 2.1 are required, but will be installed if not present.
finns juinget om win98
Varför vill du göra ett stresstest på en webapplikation som ligger på en PWS-server? Det är ju ingen vits med det då PWS inte direkt är utvecklad för att stå pall något vidare högt tryck.
------------------
° 4711 - the number of the geek °
det är ju inte det som är grejen kompis.
jag vill använda det för att optimera scripten ínnan jag lägger ut dem.
Men grejen med ett stresstest polaren är ju just att stressa upp webbservern med en rejält tung belastning.
Men visst kamrat, kör stresstest på en PWS, det är ditt val.
------------------
° 4711 - the number of the geek °
alltså vännen, vad spelar det för roll om webservern ligger på en vic-20 eller en cray?. När jag använder scriptet så ser jag på statistiken hur "bra" kodat scriptet är oavsett server. alltså då går jag in med notepad och klickar på svulsten och optimerar det. Så slutsatsen är att se hur bra scriptet är kodat, var det ligger spelar ingen som helst roll. på statistiken ser jag hur mycket den belastar cpu:en , sen testar jag att ändra scriptet och stresstestar, har jag då fått bättre statistik så har jag optimerat scriptet.
förstår du?.