webForumDet fria alternativet

Remote Scripting...

11 svar · 303 visningar · startad av SilvioF

SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg

Jag har följt dessa exempel: http://www.learnasp.com/learn/remotescriptinglist.asp för att försöka åstadkomma en liknande sida som den här: http://www.learnasp.com/learn/test/rslistbox.asp

Enda problemet jag har är att även om jag kopierar koden på sidan rakt av (med ändring av sökväg till scriptfilerna) och laddar ner den databas som learnASP använder i sina exempel så får jag det inte att fungera. Jag har testat på 6 olika servrar och det fungerar inte på någon av dem.
Jag har kollat så att alla sökvägar till script-filerna stämmer flera gånger och har inte hittat några fel någon av gångerna.

Någon som har en idé om varför det fungerar på LearnASP's server, men inte på någon av mina? :(

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Du har laddat ner de script- och classfiler som behövs: http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/topic.asp?url=/msdn-files/028/001/175/topic.xml?

Jupp. Har alla de filer som behövs från M$.

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Då så .. Såvitt jag fattar så bygger det här bara på att en applet snackar HTTP tillbaka till servern. Och då borde det ju inte vara några större konstigheter under förutsättning att alla (virtuella) sökvägar verkligen är rätt. Har tyvärr inte själv provat det så jag kan inte säga mer .. :l

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Du är säker på att du inte har glömt den här raden då?

<script language="JavaScript" src="/learn/test/remote/rs.htm"></script>

Om du inte har det, har du laddat ner filen?

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

R.S. verkar vara ruggigt just, det tråkiga är väl att det endast är I.E som stödjer det?!

Jag har laddat ner alla nödvändiga script-filer från Microsoft, och den där sökvägen är ändrad till en som stämmer bättre överens med hur min mapp-struktur ser ut.

Nä, jag vet med säkerhet att NN också stödjer det eftersom jag har serr applikationer skapade med RS köras i NN helt felfritt. Kan däremot tänka mig att det kan vara lite mera pill i koden, beroende på vad man vill göra.

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Öhhh :o, du hade rätt, jag testade med N.S. 6 och det verkar ju funka. :p

*lol*

PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg

Var en hel del pill med att få det exemplet att funka.
Nu var det ett bra tag sedan som jag "pillade" med den och kommer inte riktigt ihåg vad det var.

Ska kolla runt om jag hittar mina "modifierade" filer på ngn back-up

cya,
PatrikB

duh...!!

Slarviga jag hade stavat fel på ett anrop i script-koden.

Händelseförloppet igår och idag: :stud :q :stud :stud :i :r

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)