webForumDet fria alternativet

Mailinglista?

5 svar · 289 visningar · startad av nisslass

nisslassMedlem sedan nov. 2001348 inlägg

Hellu!

Behöver kunna skicka samma mail till över 1500 adresser som finns i min mysql databas.. fältet heter då "email".

Hur gör jag detta smidigast? Har testat massor med Chili!Soft's CDONTS. (Funkar ju på samma sätt som MS ASP's nästan) men CDONTS verkade inte gilla att jag la 1500 adresser i BCC fältet.. helst skulle jag vilja ha det så att mailet får en "personlig prägel" alltså att TO: är mottagarens e-mailadress så man kan tex infoga namnet på personen som ska ha nyhetsbrevet med i mailet..

hjääälp ;)

God fortsättning på det nya året!

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Har sätt att någon knackat ett script för att posta 20 mail sedan 20 nya osv. Minns dock inte var jag såg det. Skall finnas här på WF.

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

Hmm... hade ett sadant script som korde som du sager Jeppe, tog x antal adresser i taget... funkade kanon... ska se om jag kan hitta det ;)

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Jag avskyr mail där adresserna ligger i BCC fältet. Då ser jag inte till vilken adress mailet är skickat och vet inte vilken adress som ska avanmälas.

Nej, skicka istället ett mail till varje användare. Men se bara till att du använder samma connection. :)

nisslassMedlem sedan nov. 2001348 inlägg

Får inget att funka speciellt bra med min mySQL databas.
Tycker att det saknas massa kod eller så är det bara jag som är dum i huvudet... Nu snackar jag om: http://www.webforum.nu/showthread.p...4904#post334904
Har 1700 mottagare.. smidigt o så.. från min mySQL databas...

141 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)