KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 540 inlägg
Har en Access 97 databas uppladdad till en sida på SweBase webhotell, men den krånglar lite nu och då. Jag får oregelbundet upp detta fel:
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Cannot open database ''. It may not be a database that your application recognizes, or the file may be corrupt.
Och koden ser ut så här:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Jet OLEDB:Database Password=****;Data Source=" & Server.MapPath("Data\data.mdb")
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Som sakt kommer felet oregelbundet. För det mesta funkar det felfritt, men så någon gång ber månad kommer detta fel upp! Det hjälper inte att uppdatera sidan och felet pågor oftast i 2 till 3 dagar. Sen så funkar det igen, tills nästa gång det krånglar!
Har testat att öppnat databasen i Access97 och det har gått bra. Har även reparerat den och komprimerat, men får fortfarande samma fel.
Vad är det som är fel? Mycket irriterande i alla fall!
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 058 inlägg
Vet inte, men det jag vet är att inlägget borde vara postat under databaser i stället. ;)
VimpMedlem sedan juli 20021 064 inlägg
Jag har för mig att jag läste någonstans att OLEDB-kopplingar ska fungera bäst med access 2000 och uppåt.
Så testa att uppgradera databasen till 2000.
GimboMedlem sedan dec. 20001 630 inlägg
jag vet inte men ser inte den där databasanslutningen lite konstig ut:
Connect.Open = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("Data\data.mdb") &";"&";passwod=****"
testa detta
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 540 inlägg
Gimbo skrev:
Connect.Open = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("Data\data.mdb") &";"&";passwod=****"
testa detta
Då kom detta fel upp:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Det går inte att hitta installerbar ISAM.
Efter lite sökning här på wF så visade det sig att det va en gammal version av MDAC.
Ska testa att uppgradera databasen till 2000. Hur går då detta till? Jag antar att jag behöver Access 2000?
medialabsMedlem sedan mars 20022 704 inlägg
Jag hade ett liknande problem med mina access 97 databaser efter 1 dag så slutade dom att funka. Så jag fick göra om dom til access 2000 och då funka det perfekt.
icaaqMedlem sedan okt. 20004 910 inlägg
KoTTeN skrev:
Gimbo skrev:
testa detta
Då kom detta fel upp:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Det går inte att hitta installerbar ISAM.
Efter lite sökning här på wF så visade det sig att det va en gammal version av MDAC.
Ska testa att uppgradera databasen till 2000. Hur går då detta till? Jag antar att jag behöver Access 2000?
Stämmer
mvh icaaq