RickiMedlem sedan juni 2000373 inlägg Tjena,
Har hört att My SQL ska vara mycket snabbare och kraftfullare än Access, stämmer det?
Kan man bara köra My SQL på unix maskiner, eller funkar det på NT?
Kan man använda My SQL när man kör asp?
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
-
Japp, MySQL är mycket kraftfullare än Access, dom går knappt att jämföra ens, då MySQL är en äkta databasserver.
-
Hmm, vetetusan...
-
Ja, du kan koppla upp dig mot en MySQL-databas via ODBC om du laddar ned MyODBC på http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc.html
------------------
° 4711 - the number of the geek °
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg MySQL finns till NT såvitt jag vet iaf.
Dock tror jag det är mer kraftfullt på UNIX.
Andreas
RickiMedlem sedan juni 2000373 inlägg Tack för tipset sgtpepper, ska kolla in det. Tror du det funkar på websamba.com?
Och du förresten, var kan man ladda ner MySQL?
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Här finns det att hämta:
www.mysql.com
Andreas
Till ricki..
Jag hörde att du skulle start nått slags webhotell?
Stämmer det?
Webcom, typ...
------------------
//Erik
//Tapiren.net
Ricki; Visserligen fungerar det säkerligen på websamba, men bara om du själv är serveradministratör där ;) MySQL är som sagt en databasserver och måste installeras på deras burk, det är inget som du kan göra själv utan du får i så fall be dom snällt, inte för att det lär hjälpa... :e
------------------
° 4711 - the number of the geek °
jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg Nån som har en bra bok att rekomendera om man vill lära sig My SQL??
------------------
/Jesper
aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Japp jag har en, faktiskt den enda jag köpt i ämnet och som jag bara kommit ca 100 sidor i ännu... Men boken är en dröm, välskriven och väldigt bra utformad ur pedagogisk synvinkel. Den heter "MySQL" och är utgiven av New Riders isbn: 0735709211 billigaste jag hittade i Sverige var på Linuxbutiken där den kostar 495:-
[Redigerat av a den 18 aug 2000]
nilzzonMedlem sedan aug. 2000106 inlägg Om man skall skriva t ex en gästbok, vad skiljer då access från my SQL?
------------------
---
/M.