RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg Hej
Jag undrar om det finns nåt sätt att göra typ
om en medlem ser en error så skickas han vidare till en sida där det står Ett Fel uppstog blablabla
men fel meddelandet medlenen såg skickas till mig så att jag kan se de, och sen fixa den.... går de ? eller fantiserar jag ?
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Tankesättet är följande: Du har satt On error Resume next till true och kollar efter fel lite titt som tätt om du hittar nått fel så lägger du felet i en t ex sessionsvariabel och redirectar till en annan sida som visar för besökaren att "nått blev fel", samtidigt så skickar du felmesset med nån mailklient t ex CDONTS eller Jmail.
så du fantiserade inte.......
mvh icaaq
RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg jippi.. jag fantiserade inte.. okej bra.. tack
Jag har ett sådant system på min 404.asp sida. Om det skulle uppstå ett problem eller att sidan inte kan hittas så skickas ett mail automatiskt till mig med adressen eller bilden som inte hittades.
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
medialabs skrev:
Jag har ett sådant system på min 404.asp sida. Om det skulle uppstå ett problem eller att sidan inte kan hittas så skickas ett mail automatiskt till mig med adressen eller bilden som inte hittades.
Låter trevligt. Har du någon kod att dela med dig? :)
DenkanMedlem sedan juni 2002256 inlägg något sånt här borde funka...(?)
<% On Error Resume Next %>
<HTML>
weoweowoe [din kod]
</HTML>
<% If Err.Number <> 0 Then
[I]kod för att skicka Err.Description o Err.Number till din mail[/I]
End If
%>
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Mjo, men just den delen att ta reda på vilken fil besökaren försökte komma åt när man kom till 404-sidan. Det är där jag får problem. Tips?
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
solbulle skrev:
Kanske kan vara något: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=39755&highlight=404
Tackar!
(väldigt fin tråd förresten :D)
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Jag satte igång min version av det där scriptet nu.
Nu har jag mellan13:47-15:28 fått 280 mail om felaktiga sidor...
Mao läge att lägga in något som hindrar mail från diverse Code Red och annat mysigt.
Hojta gärna om ni hittar på något. :)