nielsMedlem sedan juli 2000212 inlägg Vilket är det enklaste/snabbast (för dataorn) sättet att köra ASP localt. Förnuvarande kör jag apache/win2000 och skulle vilja ha asp som en modul under apache. Jag vill helst inte köra PWS för då blir det en service till eller?
/Niels Bosma
------------------
/Niels Bosma
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Till Win2000 har du ju IIS5... använd den...
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Är du med i facket?
nielsMedlem sedan juli 2000212 inlägg Men kan jag köra IIS och apache samtidigt? och blir inte det långsamt?
/Niels Bosma
------------------
/Niels Bosma
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Jorå IIS och Apache går samtidigt att köra. (har gjort det själv) men för att köra ASP som en modul i Apache så måste du köpa 3:je parts programvara som kostar massa pengar.
------------------
Vackra djur gör fula saker även dom
nanne.net
nielsMedlem sedan juli 2000212 inlägg JAJA det med pengar låter inte så lokande! JAg installerar nog helre IIS! Är det något specielt man behöver veta? har alldrig gjort det förut!
------------------
/Niels Bosma
[Redigerat av niels den 15 aug 2000]
Nej. Det är bara att lägga Win 2000 skivan på din mugghållare och installera det om du inte gjort det tidigare. Sen är allt fixat.
(Nästan). C:/inetpub/wwwroot ligger roten av webben och du kan länka kataloger med hjälp av PWS i kontrollpanelen/administrations-"grejs-eller-vad-det-nu-var"... ASP kan användas direkt.
------------------
//
SPike.CoM
Hemsida | E-mail
nielsMedlem sedan juli 2000212 inlägg Det stör inte apache alls då? asp i C:/inetpub/wwwroot och php c:\www (inställt så) och sedan är allt ok och fungerande?
------------------
www.bosma.space2u.com
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Visst går det bra, men de kan inte svara på samma port. Om det bara är för teständamål gör det ju inget.
nielsMedlem sedan juli 2000212 inlägg Okey, tack allihopa, skall IIS skall på kung på min dator!
/Niels Bosma
------------------
www.bosma.space2u.com