Jag håller på att knåpar lite på ett forum och har lite problem nu. I forumet skall man kunna ha titlar (precis som man har har, de flesta har "medlem". Sedan kan man ha moderator osv.) Titeln skall alltså synas under namnet.
Detta är inga problem att fixa så länge det är ett fast antal titlar som används, men jag vill att administratören för forumet skall kunna lägga till obegränsat antal titlar. T.ex om man har skrivit 1-5 inlägg så har man "Ny medlem". 6-25 har man "Medlem", 26-50 "veteran" osv.
Hur skall jag lösa detta?
Funderar på att lägga till en ny post för varje titel i databasen och lägga till minsta antalet inlägg som krävs för att få den titeln och sedan bara loopa igenom och se om man har så många inlägg som krävs. Kan man göra på något smartare sätt?
Jag vill även att man skall kunna tilldela en "egen" titel till enskilda personer. Hur skall man göra detta?
if RecSet("inlagg") < 5 then
Respons.Write "Ny medlem"
else if RecSet("inlagg") BETWEN 6 AND 25 then
Respons.Write "Medlem"
else if RecSet("inlagg") BETWEN 26 AND 50 then
Respons.Write "Veteran"
end if
end if
end if
if RecSet("inlagg") < 5 then
Respons.Write "Ny medlem"
else if RecSet("inlagg") BETWEN 6 AND 25 then
Respons.Write "Medlem"
else if RecSet("inlagg") BETWEN 26 AND 50 then
Respons.Write "Veteran"
end if
end if
end if
typ nåt i den stilen iaf borde det vara
Jo, detta funkar ju, men hur skall jag göra för att det skall funka med en databas? Så att administratören kan lägga till flera titlar utan att ändra i enskilda filer.
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e