Hej!
För mig har det blivit en vana att ha dessa rader överst på varje sida när jag donar med ASP och Access, i tror att det "måste" vara så.
<% Response.Buffer = True %>
<!-- #include file="adovbs.inc" -->
Men nu när jag funderar lite, den övre raden, vad gör den egentligen? Om det är så att den ser till att saker hamnar i bufferten=cachen? så är det väl snarare en nackdel att ha med den på sidor som behandlar lösenord mm. Om det är så, kan man strunta i den då bra?
MharlinMedlem sedan juni 200277 inlägg Den gor att hela sidan inte maste laddas om hela tiden. Jag tycker att response.buffer ar bra att ha for att det gar fortare. Det gor att den bara laddar om det som verkligen har andrats.
Jag brukar inte inkludera adovbs.inc i mina sidor heller utan bara dom fa rader jag behover fran den eller sa satter jag bara in nummer istallet for variabeln.
Tack för svaret, nu förstår jag.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Filen adovbs.inc är väl kanske inte den bästa filen att inkludera överallt, den känns lite onödig.
Jag använder aldrig den filen, använd de konstanter du behöver istället, det tjänar du på.
Någon som vet vad olika konstanter står för? Finns det en förteckning någonstans?
Det är väl bara(?) för denna rad den behövs?
RecSet.Open SQL, Databas, adOpenStatic, adLockOptimisti
Tex så ser jag ibland:
RecSet.Open SQL, Databas, 2,2
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg