webForumDet fria alternativet

word

4 svar · 238 visningar · startad av arvjos

arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg

hejsan

jag har en sida som skapar en wordfil med samma innehåll som min sida. Kruxet är bara att när jag anropar filen så frågar han om jag vill öppna eller spara filen word.asp. Jag vill ju bara att han ska köra den...

vad ska jag göra för att få bort detta...

Tack

/Arvid

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

En fråga: Varför skapa en wordfil?

"Jag vill ju bara att han ska köra den... " Hur menar du? Att servern ska inkludera innehållet i filen?

arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg

wordfil

Jag vill göra en wordfil som jag sedan kan skriva ut. Vad jag ska ha den till och varför kan vi väl låta vara min ensak?

när jag anropar filen (word.asp) som skapar worddokumentet får ajg frågan om jag vill öppna det eller spara det. Jag väljer öppna och scriptet körs som vanligt och wordfilen skapas. Jag vill alltså ha bort den frågan så att scriptet körs direkt och wordfilen skapas...

Tack

tronezMedlem sedan juli 2001728 inlägg

en .asp fil säger du... stöder ditt webbhotell ASP för om det inte gör det brukar det bli så som du beskriver att den vill ladda ner filen

/red

oj läste inte ditt andra svar , ignorera mitt svar!

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Kod?

Aspsidan som du kör visas aldrig eller? Utan direkt (om man nu väljer "kör") laddas den genererade wordfilen?
Låter som om man kanske ska ta det i två steg, men visa kod, brukar alltid underlätta.

Vidare var väl iofs Peeers fråga ganska befogad? Det är väl bra om man frågar om man inte uppfattar en fråga helt så man kan ge hjälp som är relevant, eller?

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)