Säger att jag lagrar <%=RS("kultext")%> i en kolumb i databasen.
Sedan när jag öppnar den kolumben på en asp sida så blir inte resultatet Hhah det var en kul text utan <%=Rs("kultext")%>., men varför kör den ej asp scriptet där?
Finns det nån lösning?
------------------
//Erik
//Tapiren.net
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Hänger inte riktigt med på vad du försöker göra. Visa gärna din kod.
RS("kultext") kommer ju från databasen, så varför vill du lagra den i databasen igen?
ASP tolkar endast det som finns i skriptet från början, inte saker som skriptet genererar.
Det finns sätt att lösa detta, men det känns oerhört knasigt att överhuvud taget lagra ASP-kod i databasen. Varför vill du det?
Alltså...
Jag har en databas där jag öppnar ex.
Namn: <%=RecSet2("namn")%> (RecSet2 är en annan koppling).
Sedan så skrivs det bara ut <%=RecSet2("namn")%>, men jag vill att det ska visas ex: Erik.
Varför har jag detta då?:q
Jo för på en medlemsida så ska man kunna redigera så man kanske vill ha <%=RecSet2("namn")%> är ditt namn.
Nån?
------------------
//Erik
//Tapiren.net
Någon som kan hjälpa mig eller?
------------------
//Erik
//Tapiren.net
cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg Det låter en aning snurrigt. Kan skriva hur din databas ser ut. Vore även bra med ett större stycke kod så att man ser den i sitt sammanhang.
Men jag kan tänka mig att du har en databas som ser ut t ex så här:
ID..Namn.........E-post
-----------------------------------
1...Bertil.......bertil@adsfa.se
2...Nisse........nisse@manpower.se
3...Kalle........kalle@hej.se
(lade in punkterna som ersättning för tabbar som inte fungerar)
Förutsatt att du gjort en korrekt databasutsökning som plockar fram rätt person skall du sedan i din ASP-kod kunna skriva ungefär så här:
Hej!
Du heter <% =RS("Namn") %>
I databasen skall du absolut inte lägga in någon ASP-kod.
[Redigerat av cf den 06 aug 2000]
[Redigerat av cf den 06 aug 2000]