Alla vet säkert hur lunar, playahead och everyday m.m. har för att logga in.. om jag skulle vilja lägga in samma... alltså username och password... vad är koden då? gärna länk till en sida där dom beskriver allt.. tack på förhand!
Password och username
10 svar · 297 visningar · startad av llm3
du får göra ett formulär på t.ex logga_in.htm
<form action="login.asp" method="post">
user: <input type="text" name="user"><br>
password: <input type="password" name="passwd">
<input type="submit" value="Logga in">
</form>
Sen på ASP-sidan som tar emot informationen:
login.asp
<%
if request.form("user") = "användare" and request.form("passwd") = "lösenord" then
%>
DEN HTML-KOD DU VILL VISA OM ANVÄNDAREN LOGGADE IN KORREKT!!!
<%
else
response.redirect ("logga_in.htm")
end if
%>
I exemplet så är användarnamnet användare och lösenordet är lösenord. Är informationen fel så skickas han tillbaka till loginsidan
Dett är en enkel metod, som du kan använda om det endast är EN användare som ska kunna logga in.
kommer in ändå!
Vilket username och password jag än skriver in så skickas ja till den säkrade sidan... konstigt nog... jag har kopierat texten men den funkar ändå inte... vore tacksam för svar än en gång!
jepp!
Dom heter det... men jag vet inte om det spelar någon roll... lite jobbigt.. men sidan är inte allt för seriös... men tack ändå...
passwd
Kör du via http://localhost/dinaspsida.asp? Eller kör du c:\test\minaspsida.asp? Om du kör det sistnämda så körs sidan aldrig genom asp parsern och du kommer därför alltid att se den hemliga sidan.
/Viktor
Du måste köra det på en server som stödjer ASP... t.ex. IIS som du kan installera på din egna dator...
G8 skrev:
Du måste köra det på en server som stödjer ASP... t.ex. IIS som du kan installera på din egna dator...
Om du har win 2000 eller winXP pro. Har du nått annat win OS så kan du testa med PWS.
mvh icaaq