webForumDet fria alternativet

Access97 till Access2000 med PWS = Fel!

ASP

3 svar · 190 visningar · startad av Razor

Medlem sedan maj 200067 inlägg
Frågan#1

Jag har kört en längre tid med Access97-databaser och min PWS-server och allt har varit frid och fröjd. Scripten funkar och allt.

För ett par dagar sedan installerade jag Office2000 med Access2000 och sedan dess funkar inte mina script. När jag försöker öppna databasen (DSN-less) får jag ett felmeddelande som säger att kopplingssekvensen inte kunde hanteras av operativsystemet ungefär.

Databaserna är fortfarande Access97.

Vad göra?

Mvh Razor

Medlem sedan jan. 20001 372 inlägg

testa kovertera dem till access2000 det kanske funkar.

En tanke är att när access2000 installerades så uppdaterades de där sakerna som gör så man kan läsa databaser från ASP och då kanske de inte kan läsa access97.

------------------
// David - Probably the best guy in the world

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Men ta en back-up på filerna, då det inte går att konvertera tillbaks filerna igen... :)

------------------
Det prasslas i säven
www.webeye.nu
Vilken kategori spel tycker du mest om?

Medlem sedan juni 2000229 inlägg

Prova att sätta i Office 2000 skivan och kör filen MSOWC.MSI som ligger i rooten på skivan. Då installeras nya versionen av ODBC (odbcjt32.dll ver 4.00.xxxx.xx) Denna ska klara både gamla och nya Accessformatet. Titta i kontrollpanelen under "data sources" vad du har för version på Accessdrivrutinen.

Ett annat tips är att prova att ändra rättigheterna till mappen där databasen ligger (om du har NTFS filsystem). Användaren IUSR/xxxx (xxxx = datornamnet) kan du sätta CHANGE på och SYSTEM kan du sätta till FULL CONTROL. IUSR/xxxx är anonym Internet user och SYSTEM är operativsystemet. Testa om det funkar så....

[Redigerat av murofbew den 24 jul 2000]

[Redigerat av murofbew den 24 jul 2000]

311 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
176 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
168 ms — ändringar (db)