Det kanske låter lite för segt, men det är ingen bra idé att skicka så många mail med JMail från ASP. Komponenten måste ju snacka med SMTP-servern 800 gånger, och det tar tid.
Förstår inte riktigt hur LazySend är implementerat. De måste nästan köra en skum trådningsmodell, men jag vet inte riktigt. Den bästa lösningen är ett kösystem, som man kan bygga själv i t.ex. Visual Basic, eller genom att använda någon av de kömailkomponenter som finns.
------------------
Gunnar Liljas - webbutvecklare
Leon Reklambyrå AB
hur skulle man kunna bygga det?
en komponent som "fångar" upp alla mailen och sedan står och "tuggar" med mailservern ... ?
... fast då kan ju inte alla köra det scriptet om man inte så att säga sitter med servern i knät .. =p .. för alla hotell (de flesta) tillåter ju inte att man installerar sina egenhänigt knåpade komponenter.
Finns det ingen annan lösning än en komponent lösning.....
förstår inte varför ni klagar.
snurra först upp all emailadresser i BCC(skicka efter vart 1000:e mail), sen Execute med Lazysend. Jmail sänder brev, hur den gör det bryr inte jag mig om, huvudsaken är att det fungerar. Varför hålla på och bry sig hur mycket mailservern jobbar, med BCC bli det ju bara 1 gång. är det för mycket eller?.
Nä, så funkar det inte. JMail måste skicka 800 RCPT-kommandon, och mailservern måste göra en SMTP-anslutning per mottagardomän (om den är smart). Det spelar ingen roll om man kör To, Cc eller Bcc.
Det borde inte ta tre minuter <tt skicka detta.
Försök att lokalisera problemet. Ligger det i loopen eller i execute?
------------------
Gunnar Liljas - webbutvecklare
Leon Reklambyrå AB