Hej, jag har en hemsida hos digikom och jag använder mig av SSI på den med hjälp av <!--#include virtual="/includes/head.txt"-->. Nu är det så att det funkar inte på min IIS, sökvägarna blir fel.
Jag testade med att skriva <!--#include file="/includes/head.txt"--> istället, men det blev ännu konstigare, på vissa filer funkar det och på andra inte alls (sökvägarna blir fel).
Vad är rätt och använda, och vad skall jag använda så att det stämmer både på min hemmaburk och på digikoms server?
Givetvis har jag samma struktur på filer/mappar, fast hemsidan på min IIS ligger ett steg upp (https://www.mindator.xx/här) och på digikom (www.domän.xx).
Tacksam för svar :birp
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg <!--#include file="includes/head.txt"-->
Prova detta.. Men det förutsätter såklart att du har head.txt i mappen www.mindator.xx/här/includes och www.domän.xx/includes.. Alltså som du hade fast utan första "/".. dina filer som inkluderar head.txt måste ligga i www.mindator.xx/här och www.domän.xx.. Ingen annan stans..
Jag skall testa det, men jag undrar fortfarande vad skillnaden är mellan "include virtual" och "include file".
I dagsläget när jag kör includes file så fungerar vissa sidor, medans andra får fel sökväg till bilder. Sökvägen till bilderna ligger i head.txt
Jag får en känsla av att jag måste ange hela sökvägen för att det ska funka, men då kan jag inte ha sidan på två ställen vilket jag vill ha för att testa innnan jag lägger upp den på riktigt.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Tråden flyttas till ASP/VBScript-forumet.
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg include file utgår från dokumentet du includar från, virtual utgår från rooten på din applikation