Hej!
har suttit och laborerat med denna kod men får det ej att fungera, jag kommer till rad 63 där det är syntax fel sedan tar det stopp! vad skall det stå för att fungera? tack på förhand!
If Request.Form("links") = "sverige"_
OR Request.Form("links") = "norge"_
OR Request.Form("links") = "finland"_
OR Request.Form("links") = "danmark"_
OR Request.Form("links") = "storbritannien"_
OR Request.Form("links") = "frankrike"_
OR Request.Form("links") = "holland"_
OR Request.Form("links") = "italien"_
OR Request.Form("links") = "lichtenstein"_
OR Request.Form("links") = "schweiz"_
OR Request.Form("links") = "slovakien"_
OR Request.Form("links") = "tjeckien"_
OR Request.Form("links") = "tyskland"_
OR Request.Form("links") = "usa"_
OR Request.Form("links") = "österrike"_
OR Request.Form("links") = "övrig"_
Then
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
If Request.Form("links") = "sverige" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'sverige' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "norge" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'norge' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "finland" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'finland' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "danmark" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'danmark' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "storbritannien" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'storbritannien' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "frankrike" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'frankrike' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "holland" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'holland' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "italien" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'italien' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "lichtenstein" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'lichtenstein' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "schweiz" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'schweiz' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "slovakien" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'slovakien' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "tjeckien" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'tjeckien' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "tyskland" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'tyskland' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "usa" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'usa' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "österrike" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'österrike' ORDER BY namn"
ElseIf Request.Form("links") = "övrig" Then visa = "SELECT * FROM links WHERE land = 'övrig' ORDER BY namn"
End If
jag skulle råda dig till att ej posta sökvägen till din databas då den ligger så till att vem som helst kan tanka ned den då. Värt att tänka på om man kanske har något viktigt ligger i den ...
tyvärr var det ej svar på din fråga ... hinner ej titta just nu =(
<redigerat>
Jag orkar inte räkna (sent nu ;)). Sätt ett märke på rad 63 och skriv ut vad du får för felmeddelande.
Och för guds skull, använd select chase till select queryn. Istället för alla dessa if else.
Och har jag fel ifall jag säger att den där databasen antagligen ligger på din egen hårddisk?
------------------
/Magnus aka Zaphod www.designmodule.com.bi
Det här var den mest jävulska kod jag sett. det får väl vara nån måtta. sorry ta inte illa upp men gör såhär med requesten och SELECTen istället.:
SELECT * FROM links WHERE land = '" & request.form("links") & "'"
sen kan du ta bort 9/10 av koden.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e