Jag har nu lyckats :) (trodde ni inte va ;) ) att bygga ihop enklaste formen av databasbaserad statistiktjänst.
Nu undrar jag om någon vet hur jag ska skriva sökvägen för att "läsa av" besöken på en sida där innehavaren inte har möjlighet att lägga egna skript (sidan ligger på en annan server alltså). Jag har inte sett detta i någon av mina böcker (med reservation för slarvig genomläsning ;) )
Tja, jag är väl inte den bästa på att uttrycka mig kanske :h
Jag har skapat en sida (ligger på mitt webbhotell) som plockar in olika uppgifter om besökaren till en databas.
Nu skulle jag vilja mäta av statestiken hos en av mina kunder (ligger på annat webbhotell) som inte har möjlighet att lägga upp egna skript (detta utan att lägga någon bild helst).
Sedan får kunden en adress (alltså inte synlig på dennes egen hemsida) till mitt hotell där denne kan kolla av sin statistik.
Det är väl en länkning av något slag kan jag tänka mig, men jag vet inte hur den ska se ut.
Ok, jag kan köpa det där med att använda en bild, men jag vet fortfarande inte hur "kontakten" ska se ut mellan den sida som ska "mätas av" och den sida hos mig som har ASP-koden.
och låta skriptet.asp ta hand on den information du vill ha. När det gjort så är det bara att response.redirect:a till en bild, lämpligtvis en pytteliten heltransparent GIF.