webForumDet fria alternativet

Hmm... hur ska jag göra detta enklast?

ASP

1 svar · 205 visningar · startad av G8

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag har ett formulär där man ska registrera en ny klubb. Man väljer idrott från en dropdown samt en region från en annan dropdown.

idrotterna hämtas från en tabell och regionerna från en annan tabell. Listan med alla idrotter samt vilken region den är registrerad i finns i en tredje tabell. Alltså, de två första tabeller är där bara för att kunna visa vilka idrotter och regioner man kan välja på, den tredje tabellen är där datan skall skrivas in.

Om den valda idrotten inte redan finns registrerad i den regionen man har valt så ska det ske något, exakt vad har jag inte bestämmt ännu.

Antingen så lägger man till en ny entry i den tredje tabellen med information om både idrott och region som man valt..

eller så kanske man skulle lägga dom på kö eller nått, så att den bara blev aktiv när man har 20 registrerade klubbar i en viss idrott och region.

eller så nekas man helt enkelt att lägga till klubben innan en administrator har lagt till och aktiverat idrotten och regionen i den tredje tabellen...

Nån som har stött på nått liknande innan och löst det på nått smidigt sätt?

Jag hoppas att min förklaring inte blev allt för krånglig..

Mvh

//G8

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

Du kan ju gora vilket du vill, men jag skulle gora sa att det lades till med idrotten och vilken region, varfor ska dom behova vanta? Battre att dom laggs in med engang! Det ar mitt tips...

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)