Undrar bara hur lång tid det tar att lära sig ASP ordentligt?
Jag har hållt på i kanske 3-4 månader nu och det enda jag kan göra är en enkel gästbok, forum och lite andra små funktioner!
:r
Kommer jag få hålla på mycket till?
Jasså minnsan =)
Jag trodde du hade jobbat som programmerare ett tag.
Men jag börjar nästan tappa sugen när jag står och stampar på samma ställe hele tiden =(
Är ju bara o öva helt enkelt.. komma på roliga grejor man kan göra o så..
Och det gör ju inte supermycket om man tar lite pause ibland, lättare o få inspiration efter det ibland ;)
Jag trodde du hade jobbat som programmerare ett tag.
Mjo, men jag är inte mer än 21 heller. Jag började jobba som webbdesigner/utvecklare direkt efter gymnasiet, så jag har lärt mig väldigt mycket på min förra arbetsplats. Nu har jag ett fulltidsjobb som utvecklare. :)
Jag tror kombinationen intresse/fantasi är det enda som sätter gränserna, så känns det iallafall för mig. Nu har jag ju personligen plöjt igenom ett antal tusentals sidor med programmeringslitteratur som behandlar området webbprogrammering, databaser och olika tekniker, så böcker är ett mycket bra komplement.
Wrox Publishing rekommenderar jag starkt, även om de är på engelska.
Åfan, å jag som trodde att du var en 40-årig snubbe som satt säkert i sadeln på ett av de större dataföretagen. :)
Man gör sig alltid en bild av folk...
Nu har vi visserligen hamnar en aning off topic, men eftersom jag är moderator och delaktig i diskussionen så tycker jag att det är OK. :)
Tröttnar på sitt jobb gör man när man själv inte längre kan påverka sin situation. Kan man påverka, gör man det oftast till det bättre och då har man inte tråkigt.
Åfan, å jag som trodde att du var en 40-årig snubbe som satt säkert i sadeln på ett av de större dataföretagen. :)
Man gör sig alltid en bild av folk...
:D
Nu vet jag inte ifall jag skall bli smickrad eller förnärmad. ;)
Sudden, ett bra tips för dig som vill fördjupa dig i ASP, är att läsa nåt lite mer tyngre i förlängningen; typ klasser, objektorienterad programmering, n-tier-modeller, COM i C++/C# eller VB/VB.NET.
Med detta kommer en tyngre grundförståelse för olika tekniker och metoder, vilket kan vara bra att ha om man skall satsa på nåt systemutvecklar-yrke.
Jo...den enda bok som jag läst är Lär dig ASP 3.0 på 3 veckor.
Den tyckte jag va ganska bra, men jag fick ända inget speciellt bra grepp om ASP.
Sen har jag läst lite VB också!