ITuraMedlem sedan nov. 20027 inlägg Hallå!!!
Är det nån som har en susning hur man konverterar html till text??
Jag har en html-sida med information i tabeller (typ.Excel). Den informationen vill jag konvertera till ett tab eller semikolon separerat text dokument.
Tacksam för snabbt svar!!!
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Menar du manuellt eller kodmässigt? Om du menar manuellt så borde du kunna markera området, trycka ctrl-c, pasta in i ett Excel-ark, och sen välja att spara som tab-separerad textfil.
ITuraMedlem sedan nov. 20027 inlägg Klart att man kan göra så.....
Jag menar att på varje sida, som har genererats från databasen, snabbt och enkelt få ut informationen till en tabbar textfil.
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Vad betyder "få ut"? Vill du ha en tabbad textfil presenterad i Webläsaren, sparad på disk på servern, mailad till dig, eller nåt annat?
Har du fysisk tillgång till servern? Har du själv skrivit koden som genererar tabellerna?
ITuraMedlem sedan nov. 20027 inlägg Den ska sparas på disk, har servern hos mig dessutom är det jag som har skrivit sidan.
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg ? Skriv ut det som en tabbad/semikolonseparerad textfil då i stället för att skriva ut det i html först.
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Ja, i så fall .. Kan du inte använda filesystem-objektet och samtidigt som du loopar igenom ditt recordset helt enkelt skriva en tabbseparerad textfil till disk?
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/faq/FileSystemObject/faq3.shtml
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Sorry. Såg inte inläggen ovan.