För att komma till sidan "faktura_kund_detaljer.asp" och då skickar jag med kundnr och vill att det kundnummret ska plocka fram just den kundens information. Det är nått konstigt med databas biten på sidan faktura_kund_detaljer.asp
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("intranet.mdb")
Set recset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT * FROM kundregister WHERE kundnr = " & Request.Querystring("kundnr")
SQL = SQL & " ORDER BY kundnr"
recset.Open SQL, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
Hur ska denna se ut om den ska hämta informationen från tabellen kundregister
Kundnr borde rimligtvis vara ett heltal. Bättre att ändra i databasen då än att ändra i koden.
Inte nödvändigtvis. I min värld får inte kundnummer vara av taltyp, då vissa använder företags organisationsnummer som kundnummer, exempelvis. Parentes. :)
Ja, om man säger bara "nummer" så menar man siffror.
Artikelnummer innehåller ytterst sällan bara siffror (jag kan inte komma på ett enda som gör det från leverantör), men kundnummer innehåller oftast bara siffror, men det finns de (kunder till oss exempelvis), som vill att man ska kunna se på ett kundnummer vad det är för sorts kund, eller bara tycker att det är kul att kalla största kunden för Banan i systemet.
Mvh,
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e