Hej!
Hur gör man om man vill skicka utt ett nyhets brev till alla användare man har i databasen och i detta nyhets brev ska det stå namn på användaren samt deras inloggning uppgifter? Hoppas ni fattar vad jag menar.
Var på väg att glömma mitt webbhotell har följande mail komponenter. Spicepack från chilisoft med SMTP och POP3 mail komponenter.
Dokumentationen om dessa komponenter hittar du här http://www.chilisoft.com/caspdoc/Ch11-SpicePack.htm
Hoppas att det finns nån som kan hjälpa mig att knåda i hop detta script åt mig för jag förstår mig inte på mail komponenter så bra!
Det här är ju en komponent som används i Chili!Softs ASP, och den försöker imitera CDO för Windows.
När du gjort din databassökning och har recordsetet i rs, där kolumnen med adressen heter "email" så blir det nog ungefär så här:
Set mailobj = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
do until rs.eof
mstrBCC=mstrBCC & rs("email") & ";"
rs.movenext
loop
mailobj.BCC=mstrBCC
mailobj.Subject="Här kommer nyhetsbrevet"
mailobj.Body="Med en massa nyheter"
mailobj.Host="min.smtp-server.blabla" '
mailobj.Send
set mailobj=Nothing
------------------
Gunnar Liljas - webbutvecklare
Leon Reklambyrå AB
bara ett snabbt påpekande. hmm kommer inte varje nyhetsprenumenerare få mail såsom, (TILLADRESS) knivolle@yui.se ; olle@knivolle.se ; skit@buu.se ; goran.persson@riksdagen.se ; ....
det är väl inte så bra..
gör varje mail försig istället och gör en clearreceipeients efter varje DO loop.
var det bara jag (och dm) som läste frågan eller?
godiz vill skicka inloggningsuppgifter till alla sina användare, då är det väl inte klokt att använda vare sig cc eller bcc. lyssna på danmagnus.