webForumDet fria alternativet

Unrecognized database format

3 svar · 168 visningar · startad av Galifante

GalifanteMedlem sedan sep. 200246 inlägg

Håller på och bygger en testsajt, för att prova lite olika komponenter jag behöver till en sajt jag bygger. På den tillfälliga sajten har jag lagt ett script (öppna/stänga databas och skriva ut vissa fält) som jag redan har använt på en annan testsajt på samma domän. Men nu helt plötsligt funkar inte scriptet längre! x(

Jag får följande felmeddelande: Unrecognized database format och så hänvisar felet till följande kodrad:

MinCon.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("scrapdb.mdb")&""

Nu hr jag suttit och stirrat på denna rad hur länge som helst och jag hittar inget fel. Är det min syn som spelar mej ett spratt eller ligger felet nån annanstans? Jättetacksam för svar, för jag fattar absolut inte vad det är som är fel, men funkar det gör sidan inte alls... :-(

Förresten, databasen och filen som anropar den igger i samma mapp.

JosefMedlem sedan mars 20023 123 inlägg

Hmm...Skumt..! Det verkar som om den inte hittar Jet.

crisse6Medlem sedan dec. 20002 441 inlägg

andra till:

MinCon.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("scrapdb.mdb")
GalifanteMedlem sedan sep. 200246 inlägg

Funkar nu

Kom på vad "felet" var.... :l Jag hade glömt att stänga databasen här lokalt när jag skickade upp den till hotellet, så det blev visst nått fel på den. Därför funkade den inte.... :r Efter att ha stängt db och därefter skickat upp den igen funkar filen som den ska igen. Ja ja, man lär så länge man leker.... :e

Tack för att ni försökte hjälpa till! :e

Genererad på 386 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb