webForumDet fria alternativet

Mail till alla i community

ASP

23 svar · 552 visningar · startad av flabber · sida 2 av 2

Frågan, av flabber

Jag skulle vilja ha en funktion där man kan skicka ett mail till alla användare i ett community, går det, och i så fall hur bär jag mig åt ?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Oj oj. Så pass. :o

Alltså, när en post läggs till i tabellen 'meddelande' betyder inte det att ett meddelande skickas automatiskt till alla. Det betyder egentligen bara att det hamnar en ny rad i databasen. Om sedan det finns några script (alltså ASP-sidor) på servern som letar i denna tabell, det beror på hur ditt community är skrivet.

Eftersom vi verkar vara tillbaks på ruta ett, så ställer jag ett par frågor till:

• Skapade du en ny tabell som hette 'meddelande'? Det finns ingen tabell i databasen som hanterar meddelanden eller internmail eller liknande?
  • Finns det en befintlig funktion för att skicka internmail eller meddelanden idagsläget, som medlemmarna kan använda?
Medlem sedan juli 200194 inlägg

Jodå det finns en tabell som heter meddelande.
Det finns även funktioner för att skicka mail via en SMTP server, för glömda passwords o dylikt.

Det finns en befintlig funktion för att skicka internmail, och den används och funkar bra.

Medlem sedan juli 200194 inlägg

wey, nu skickade den iväg 32 mail till en och samma användare.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Min kod borde byggas ihop med de funktioner som har med internmailen att göra. :)

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)