webForumDet fria alternativet

Hamta antal inlagg och tradar men hur?

ASP

7 svar · 200 visningar · startad av crisse6

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg
Frågan#1

Hej!

Haller pa med mitt forum, men nu ett problem jag verkligen inte vet hur jag ska losa. Jag listar alla forum som finns tillgangliga, men hur ska jag gora sa att den skriver ut hur manga inlagg och tradar det finns i varje forum? Man kan ju inte gora en sql sats for varje forum for att fa ut var den ska rakna, finns det nagot annat? Alltsa sa som har pa wF...

Hoppas ni hanger med!

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

strSql = "Select Count(*) as intCount from repleys where repeys_threadId = '"&threadId&"'"
Set Rs = Conn.Execute(strSql)

If not Rs.Eof Then
intRepleys = Rs(0)
End if

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

tyvärr så måste du nog göra så

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Om du inte öppnar med execute så kan du ju bara skriva: Response.write Recset.recordCount

(Recset är namnet på ditt recordset)

ah, far inte ihop det skickar koden sa ni kanske forstar mer.... (inget illa menat till er, ni kanske har ratt...)

<%
'### Databaskoppling
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("/chris/forumet/forum.mdb")

sql = "SELECT t_users.username, t_forum.* " & _
	" FROM t_users, t_moderator, t_forum " & _
	" WHERE t_users.ID = t_moderator.userID " & _
	" and t_moderator.forumID = t_forum.forumID"
	set rs = objConn.execute(sql)

response.write "<table width=""670"" bgcolor=""#696969""><tr>" &_
		"<td width=""250"" align=""left""><font face=""Verdana"" size=""2""><b>Titel:</b></font></td>" &_
		"<td width=""250"" align=""left""><font face=""Verdana"" size=""2""><b>Tradar:</b></font></td>" &_
		"<td width=""250"" align=""left""><font face=""Verdana"" size=""2""><b>Inlagg:</b></font></td>" &_
		"<td width=""100"" align=""left""><font face=""Verdana"" size=""2""><b>Senaste:</b></font></td>" &_
		"<td width=""50"" align=""right""><font face=""Verdana"" size=""2""><b>Moderator:</b></font></td></tr></table>"

do until rs.eof

if bgcolor = "#FFFFFF" then
		bgcolor = "#EFEFEF"
		else
		bgcolor = "#FFFFFF"
		end if

response.write "<table width=""670"" bgcolor="""&bgcolor&""" cellspacing=""2""><tr>" &_
		"<td width=""250"" align=""left""><font face=""Verdana"" size=""2""><a href=""thread.asp?forumID="& rs("forumID") &""">"& rs("f_title") &"</a></font><br><font face=""Verdana"" size=""1"">"& rs("f_description") &"</font></td>" &_
		"<td width=""100"" align=""left""><font face=""Verdana"" size=""2"">"&antal&"</font></td>" &_

"<td width=""100"" align=""left""><font face=""Verdana"" size=""2"">"& rs("f_latest") &"<br>av <a href=""medlem.asp?who="& rs("f_by") &""">"& rs("f_by") &"</a></font></td>" &_
		"<td width=""50"" align=""right""><font face=""Verdana"" size=""2"">"& rs("username") &"</font></td></tr></table>"

rs.movenext
loop
	rs.close
	set rs = nothing
	objConn.close
	set objConn = nothing
%>
Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Det smartaste är väl att plussa ihop detta i sqlfrågan, ett annat tips är att du lägger till en kolumn som du uppdaterar varje gång någon lägger till ett inlägg, och presenterar det lite snyggt på den här sidan.

hmmm...
hanger med pa det dar med kolumnen, men ar det en bra ide?
hur menar du med att plussa sql:en?, kodexempel eller sa?

hallu????!!!!!!!!!!

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)