webForumDet fria alternativet

Vad betyder 80040e4d?

4 svar · 259 visningar · startad av bigsky

bigskyMedlem sedan maj 2002821 inlägg

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.

/clients/bsairwayscom/countusers.asp, line 2

Är det för många användare på access databasen eller? Är det här något som "går över" av sig självt?

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Jag är extremt noga med att alltid stänga databaserna m.m. Provade att reparera databaserna som någon föreslog, men det blev inte bättre.

Kan det vara något som webhotellet (https://www.ballou.se) måste göra för att det ska bli som vanligt igen? De ändrade fil-rättigheterna för oss kunder för ett tag sedan. Ändrade då tillbaka så att man kunde skriva till databaserna. Men efter deras ändring, började det dyka upp .ldb filer i databasmappen. Alltså stängs inte databaserna, trots min kod, lr? Och det kan ju vara därför som jag nu får detta felmeddelande..? .ldb filerna har varit där ett tag (ca 1 månad), men jag har aldrig fått något felmeddelande förrän idag.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

1. När händer det? Enbart när du kör det scriptet?
2. .lbd-filer dyker inte upp när du öppnar en Access-databas via t.ex. ADO.

Det har aldrig hänt förr, men det verkar gälla för alla sidor då det inträffat. Ingen sida går alltså att köra. Ja, förutom de som inte arbetar med databaser förstås.

Jag öppnar med ADODB, men varför skapas det .ldb-filer då? Kan det ha något med fil-rättigheterna på servern? Tex. att man måste ge db-filen Execute och/eller Delete rättigheter, förutom Read + Write?

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)