Är det nån som känner till en gratis (eller shareware) editor speciellt för ASP ? Typ PHPed fast för ASP...
Tacksam för svar!
/ mvh Johan
8 svar · 833 visningar · startad av J0han
Är det nån som känner till en gratis (eller shareware) editor speciellt för ASP ? Typ PHPed fast för ASP...
Tacksam för svar!
/ mvh Johan
har inte svaret på din fråga men jag blev nyfiken. PHPed låter som en editor för PHP, vart kna man ladda ner den?
------------------
// David
Jag använder ofta EditPlus till ASP och andra scripts. Det är en avancerad texteditor med färgkodning av taggar, radräkning, osv. En hel del finesser i ett litet shareware program.
http://www.editplus.com/
Hello,
har sett att macromedia har kommit med en ny editor kallad UltraDev som man kodar HTML, ASP etc i.
E en dreamweaver med extra funktioner för ASP.
//PatrikB
------------------
=================================
** ZWGdesign **
=================================
Japp, det är en uppföljare på drumbeat 2000, bara att hoppas att Macromedia lyckats bättre med detta program... Ultradev kostar en hel del extra, frågan är vad man får för pengarna?
Jag använder uteslutande Ultra Edit.
Vare sig det handlar om HTML eller ASP eller Java eller C++, för editorn har ett bibliotek som håller ordning på reserverade ord, kanon. Man kan skapa egna bibliotek också.
Iof bara en ren texteditor, men jag har aldrig sett maken till funktioner...
www.ultraedit.com
/T
------------------
<*~-. Toonster .-~*>
Var precis inne på UltraEdit och fann följande:
UltraEdit-32 was selected as the Top Tool of 2000 for ASP programmers by ASP programmers worldwide at Asp Guild International.
Inte dåligt va!!!
Återigen, prova, ni blir inte besvikna
/T
------------------
<*~-. Toonster .-~*>
Jag håller med, UltraEdit är en väldigt bra editor när man programmerar. Det finns ordlistor för en hel drös med språk så att man får syntaxfärgning etc.
------------------
Samma sak gör EditPlus :)