InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Varför har detta plötsligt börjat att dyka upp på min sida?
Active Server Pages error 'ASP 0113'
Script timed out
/lista.asp
The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.
Allt gick bra tills igår kväll. Då började det här. Är det någon annan på webhotellet som har fått ruskigt många besökare eller fel på aspmotorn? Bilder, html-sidor m.m går jättefort att ladda.
Jag har inte lagt upp några nya koder på ett bra tag.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Hur ser koden ut på lista.asp?
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Det är samma meddelande på alla asp-sidor. Ingen specifik sida..
Men den texten oftast upp vid hämtning av data.
bymarieMedlem sedan aug. 20022 436 inlägg Det har hänt mig någon gång med, men sen försvann det..
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Någon som vet vad det kan bero på?
Misstänker att en omstart av IIS:en gör susen eller?
bara det inte är jag som har kodat åt #%¤&# fel nånstans...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Kommer felmeddelandet på en gång eller dröjer det?
Om din kod är dåligt optimerad kan det ju ta en liten stund att köra den. Om webhotellet dragit ner timeouten kan det bli så.
Du kan ställa upp timeouten i koden med Server.ScriptTimeout = 20, där 20 är antalet sekunder. Defaultinställningen är dock mycket högre än så.
mvh,
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Det dröjer ett bra tag innan det kommer. Mer än 20 sekunder.
Har haft min sida uppe i ett år utan att detta kommit. Har inte ändrat på något heller.
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Glömde påpeka att ibland, (väldigt sällan) så laddas sidan normalt och lika fort som innan.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Om du använder en accessdatabas kan det kanske vara en idé att reparera databasen. Det finns tydligen en sådan funktion i Access.
Endast hörsägen dock. ;)
Mvh,
Är du säker på att det intve är en viss kodbit som återkommer i alla filerna och som ställer till det?
:)
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
trexter.com skrev:
Är du säker på att det intve är en viss kodbit som återkommer i alla filerna och som ställer till det?
Låter otroligt då samma bitar kod inte reagerar olika sådär bara helt appropå ingenting. ;)
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Det konstiga är att det började igår kväll. Skulle inte nåt liknande ha inträffat innan?
OveRRidE skrev:
trexter.com skrev:
Låter otroligt då samma bitar kod inte reagerar olika sådär bara helt appropå ingenting. ;)
Jo, jag vet vet men koden körs kanske inte alltid likadant beroende på If-satser och sådant...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Provade du att reparera databasen? Icaaq hade nyligen ett liknande hängproblem (här), och det gjorde susen för honom.
mvh,
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Det är två databaser.
Provade att reparera den ena, förutom att den blev några KB mindre så hände inget..
Men det går jätteslött med FTP att ladda upp och ner också.
Den andra dbn är på några Mb, så det tar väldigt lång tid att få hem den.
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Idag är det lite bättre. Inget scripterror, men sidan laddas fruktansvärt trögt..
FTP är uppe i nästan normal fart.
Måste vara fel hos webhotellet eller?
InferisMedlem sedan sep. 2000670 inlägg Har nu gått igenom koden.
Alla kopplingar stängs så fort de inte behövs.
Time out kommer på olika ställen. Fast det är samma sida/kod som körs. Inga if-satser eller nåt sånt.
Har reparat databaserna.
Får inte felmeddelande så ofta nu, men sidan laddas trögt som bara den fortfarande.
Ingen kod är ny, ändrad eller borttagen. Har varit samma i ett tag nu.
Tycker bara det är så himla tråkigt att det ska gå så slött. Har varit så snabbladdat tidigare.
Det är nästan (bara nästan) värre än Lunarstorm. :-)
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg