Du skulle ju kunna ha separata filer för varje sida, så att säga. Sen har du en Select Case för att kolla vilken fil du ska hämta. Blir lite lättare att ändra i sidor på så vis.
Hämta sidan med Server.Execute()
7 svar · 196 visningar · startad av trexter.com
Tänk er att layouten till en sida är den samma på alla undersidor, vad som skiljer är innehållet. Är det då mycket krävande att "länka" in alla subar som behövs i dokumentet och sedan beroende på QueryString visa en viss eller vissa subar?
Kan man på något sätt lösa det med Server.Transfer ?
Typ:
If Request.QueryString = "sida" 1
Then Server.Transfer "sidan.asp" (kan ej syntaxen för detta)
End If
Hur hade ni löst det?
:)
Du skulle ju kunna ha separata filer för varje sida, så att säga. Sen har du en Select Case för att kolla vilken fil du ska hämta. Blir lite lättare att ändra i sidor på så vis.
Hämta sidan med Server.Execute()
Jo men säg att du har en fil som heter kontakta.asp, i den har du allt innehåll, förutom designen, som ska finnas på sidan som ska visas om man kommer till default.asp?what=1. Lång mening, men jag hoppas du förstod.
I default.asp kan du ha något sånt här:
Select Case Request.QueryString("what")
Case 1
strFileToInclude = "kontakta.asp"
Case 2
strFileToInclude = "annanfil.asp"
End Select
Server.Execute("upperInc.asp")
Server.Execute(strFileToInclude)
Server.Execute("lowerInc.asp")
Eller nåt i den stilen...
Kan jag executa ASP-kod på kontaktsidan då?
Efter att servern "hoppar" till den andra filen, kommer den sedan "hoppa" tillbaka igen för att avsluta eventuella oavsluttade taggar osv. på den ursprungliga sidan?
ASP-kod på konktaktsidan kommer köras ja...
Hoppar? Förstår inte riktigt vad du menar. Men svaret borde vara ja. :)
Pace skrev:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=490128#post490128
Tack, glömde bort att jag hade skrivit i det forumet och hade tydligen missat ditt svar!