Ok :r
Upprepa insert
30 svar · 634 visningar · startad av Jesper T · sida 2 av 2
Är det någon som har tid att ta en titt på detta?
OverRRide?
Ha, ha, det var inte helt enkelt att förklara, men jag gör väl ett försök till.
I ditt kodexempel som du gav mig finns en dropplist för att välja "tidstyp" samt ett inputfält för att välja "intervall".
Jag skulle vilja komplettera detta med en till dropplist som ligger efter "intervall"
Som skall innehålla [Dagar], [veckor], [månader].
Skriver jag då i ex. [dag] i "dag", 10 i "intervall", och [veckor] i min nya dropplist.
Så får jag ju ett annat resultat om jag skulle skriva ex. [dag] i "dag", 10 i "intervall", och väljer [dagar] i min nya dropplist.
Alltså en enhet till tidsintervallet.
Det kanske inte går att lösa?
Jag fattar då inte riktigt vad den sista dropplisten ska göra...?
Nu är det väl som så att väljer du dagar och sen 10 blir intervallet just 10 dagar?
Eller?
Ja precis, och den sista dropplisten skall välja vad "10" skall stå för. 10 dagar, 10 veckor, 10 månader eller 10 år.
Jo... men var det inte det som den första gjorde?
(Tydligen inte.)
Intervallet är ju baserat på valet i dropplisten, alltså anger du "dag" i dropplisen så är "1", en dag osv.
Nej, väljer jag "dag" och "10", så matas 10 datum ut med intervallet dagar. ex
2002-11-15
2002-11-16
... osv.
Väljer jag "veckor" och "10" så matas 10 datum ut med intervallet veckor.
2002-11-15
2002-11-29
...osv
Nu så skulle jag vilja ha(puhh) en annan dropplist som gör att "10" kan vara 10 dagar, 10 veckor, eller 10 månader.
Skulle jag ha en sådan och välja: "dag" och "10", och "veckor" så skulle det matas ut 70 datum ut med intervallet dagar. ex
2002-11-15
2002-11-16
osv..
Jag yrar eller...*begreppsförvirringen är total*
Nu är till och med jag med, då är det bara att börja fundera med andra ord. :)
Jo, nog är det snurrigt alltid, så lyssna inte på mig nu, men om du nu "bara" ska ha det till att få ut flera tider så är det inte bara att multiplicera med 7 tex om det är vecka valt?
typ:
<%
'populera
intSort = cint(request.form("sort"))
intAntal = cint(request.form("intervall")) * intSort
strTyp = request.form("typ")
datDatum = datevalue(date)
dim myArray
redim myArray(intAntal-1)
'skapa datum
for i = lbound(myArray) to ubound(myArray)
myArray(i) = dateAdd(strTyp,i,datDatum)
next
'skriv ut datum
for i = lbound(myArray) to ubound(myArray)
response.write myArray(i) & "<br>"
next
%>
RED: Å lägga till en select i formuläret med vecka = 7 osv. (Eller använda sig av någon "date"-funktion på aspsidan kanske...)
Tack solbullen men.... jag var inne på samma sak men detta funkar ju bara i mitt exempel med dagar.(Dag,10,veckor)
Låt säga att jag vill ha veckor(vecka,2,veckor), då multipliceras ju det efter samma princip 2*7=14 veckor, och i det här fallet skall det ju endast vara 2!