Systemet ifråga som ska moddas, har en stor mängd olika funktioner där man matar in data som lagras i en databas.
Idag finns det också en funktion som gör att man ka skicka ett mail till den person som aktuella data berör - detta är en baggis. Man klickar på länken, datat samlas ihop från databasen och mailet skickas iväg till personen ifråga. Simple!
Detta vill jag nu göra om...
Jag vill att man ska klicka på länken, alla data från databasen ska samlas ihop som vanligt MEN mailet ska INTE skickas iväg, utan mailprogrammet (i detta fall uteslutande MS Outlook) skall öppnas, ett nytt mail med samma innehåll som ovan skall skapas och man ska skicka iväg mailet därifrån. Man får på så sätt möjlighet att förhandsgranska, ev. redigera text samt bifoga filer...
Så, min fråga är nu: Hur gör jag detta på bästa sätt?
Jag har w3 J-mail mailkomponent, är det rätt? Ska jag skaffa någon annan komponent för detta syfte?
mm... jag misstänkte att det får bli något sådant. Jag behöver alltså inte blanda i Jmail på något sätt i detta fall? Det blir isåfall SM-guld i världens längsta sträng =)