Här är problemet :
Anv ska logga in sig mha av uppgifter hämtade från en annan databas på en annan server än den inloggningssidan ligger på. Jag har fått tillåtelse till detta om det går att lösa.
En sida kommer upp med anv uppgifter.
Anv ska sedan klicka på en länk och då ska uppgifterna kopieras från den databasen till en lokalt. När anv klickar på länken ska det förstås göras en koll att anv inte redan finns där.
Om detta inte går så kan det finnas en möjlighet att lägga båda databaserna på samma server och då har jag i alla fall fixat ett inloggningssystem som hämtar och presenterar uppgifterna men vet inte hur jag ska kopiera dessa till den andra databasen.
Tacksam för all hjälp
Jag har gjort det i PHP men kan det tyvärr inte i ASP. Dock kan jag säja principen.
Skapa ett script på datorn du ska hämta saker ifrån. Detta script tar och loggar in och visar sedan alla användarens uppgifter i en sträng (förslagsvis komma separerad).
Sedan i scriptet på din server så kopplar du upp dig mot den andra server som plockar strängen du fick (ta och läs igenom om hur man plockar data från en hemsida till en annan)
Splitta strängen med funktionen Split och lägg till i databasen.
Jag må vara väldigt dum :) - men förstår inte riktigt vad problemet ligger i ??
Kan man inte bara hämta uppgifterna från den första databasen och lägga dem i Hidden Fields. När anv sedan klickar på länken får de gömda fälten med sig informationen som sedan på normalt vis kan sparas i den andra databasen.
först gör du ett script på den första servern som hämtar upp anv-uppgifterna till FORM fält. (ev. hidden om du vill) . i FORM taggen skriver du ACTION="http://www.server2.com/bajs/taemot.asp"> . i "taemot.asp" på server nummer 2 tar du emot uppgifterna och lägger in i databasen.
Dan Holmberg.
329 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e