webForumDet fria alternativet

RS.EditMode

3 svar · 270 visningar · startad av Brimba

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Vad är RS.EditMode ?!?
Vad är RS.MarshalOptions
Vad är RS.State
Vad är RS.Status

Såg en lista, men förstod aldrig vad de gör!?

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

[Redigerat av Brimba den 16 jun 2000]

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Vad är RS.EditMode ?!?

Detta är en readonly-egenskap som indikerar i vilket redigeringsläge recordset:et är. Ingen redigering,redigerat med inte uppdaterat eller redigerat och uppdaterat.

Vad är RS.MarshalOptions

Om man kör klient-recordset aduseclient bestämmer detta om hela recordset:et ska flyttas till servern efter uppdatering, eller bara de rader som uppdaterats.

Vad är RS.State

Readonly. Beskriver i vilket generellt läge recordset:et är. Öppet, stängt, exekverande etc.

Vad är RS.Status

Kan indikera en hel massa om recordsetets status. "posten är redan raderad", "modifieringen misslyckades" etc.

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Hej!

Tack för de fina svaren, nu vill jag veta om du läste detta någonstans eller om du verkligen kom ihåg det rätt ut ur huvudet?

Vissa kan iofs vara bra att använda någongång kan jag tänka mig. I alla fall Status, state och editmode.

Men MarshalOptions? Verkar fånigt :e

Ha det bra!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

MarshalOptions var jag tvungen att kolla upp (på msdn), men de andra har jag använt många gånger (inte i ASP, men väl i vanliga VB-program).

De är inte så användbara i ASP, förutom för ren felhantering. I ASP vill man så mycket som möjligt attackera databasen stötvis, fort och effektiv. Snabbt in, snabbt ut.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)