jag sitter med en linux-server med chili!ASP och ska göra ett filuppladdningsskript. den enda filuppladdningskomponenten som finns på servern är Chili!Upload. Vad jag förstått av den mycket sparsamma dokumentationen ( http://www.chilisoft.com/caspdoc/360docs/html/chili_upload_file_upload_component_.htm ) så klarar denna bara att ladda upp en fil åt gången, men jag behöver kunna ladda upp flera.
någon som har ett tips på någon komponent (eller whatever) för filuppladdning som fungerar i Chili!ASP och som är gratis?
Jag vet inte om det kan hjälpa dig, men mitt script för uppladdning av filer behöver ingen komponent alls. Sen får du väl skriva om det lite med tanke på att du behöver loopa igenom en collection med form-element, antar jag. Och hur den funkar i Chili!ASP, det har jag ingen aning om. :OO :)
okej, jag har fått själva filuppladdningen att fungera (tror jag). i samma formulär har jag även ett antal checkboxar. hur får jag ut värdet av dem?
om jag kör request.form får jag:
"Cannot call BinaryRead after using Request.Form collection."
eller om jag flyttar på det:
"Cannot use Request.Form collection after calling BinaryRead."
de två går alltså helt enkelt inte ihop. om jag då kör:
check = UploadRequest.Item("check").Item("value")
får jag felet:
"Object required: '[undefined]' "
...men bara för checkboxarna! en <textarea> och en <intput type="text"> går bra!