jag har en asp sida med en if sats
om ifsatsen uppfylls vill jag att en sida skall öppnas i en annan frame... annars ej!
Do While Not RS2.EOF
if RS2.EOF THEN [B]"öppna en sida i en anna frame"[/B]
* <a href="visa.asp?tillverkarid=<%=rs2("tillverkarid")%>&katid=<%=rs2("katid")%>" target="main"><%=rs2("tillverkare")%></a><br>
RS2.MoveNext
Loop
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg <a href="visa.asp?tillverkarid=<%=rs2("tillverkarid")%>&katid=<%=rs2("katid")%>"
<%
if RS2.eof then
response.write("target=""main""")
end if
%>
><%=rs2("tillverkare")%></a><br>
(Flyttar tråden till ASP-forumet).
nej!: )
inte så jag vill ha det!
jag vill att det automatiskt skall öppnas en sida i en annan frame
typ "onload"
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg Nåt sånt finns inte i ASP. ASP är serverbaserat. I JavaScript däremot går det.
det var därför jag postade detta i javascript forumet..men någon flyttade det hit! :(
humm
tror inte du kan skapa själva bilden i en access databas, får hitta en mer avancerad databas då
lägg bara in filnamnet och ta fram det via recset där du skall visa bilden
Jaså, så det säger du? ;)
[ Tvungen att fälla en spydig kommentar. ;) ]
:)
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Japp. Med tanke på det första inlägget så tyckte jag att den hörde mer hemma under ASP än JavaScript. Men det verkar som det finns en liten begreppsförvirring var ASP resp. JavaScript-kod körs. ASP är serverbaserat och körs som sagt först på servern. Resultatet, d.v.s oftast html och ev. JavaScript skickas till klienten (webbläsaren) som tolkar detta. I detta läge är den ursprungliga ASP-koden borta.
Ok att ASP körs på servern och Javascript är för klienten, men varför inte använda lite av varje..?
If villkor = sant Then
Response.Write "<script>parent.frame.src = 'annanSida.html'</script>"
Response.Flush
End If
Så kan man göra.
Jag vet inte om det är rätt i Javascriptet, men principen funkar...
::m
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Japp. Redan behandlat på JavaScript-forumet.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Tråden stängs pga korspostning. Lösningen finns att beskåda här.