PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Hejsan
Håller på med ett litet registrations script och funderar lite på vad som är bäst att använda för att spara informationen om något skulle bli fel i ett fält.
Om det blir fel i ett fält så ska infon i de andra fältet ändå sparas temporärt så man slipper fylla i dessa igen. För detta har jag tidigare använt Sessions och Querystrings men nu har jag sett att det finns en komponent som heter MyInfo och tänkte höra med er som kan lite mer vilket som är bäst att anävnda för sådana här saker? Är MyInfo nått att ha eller när använder man annars den?
Hur länge sparas infon i MyInfo, kan det kasnke vara ett alternativ till Cookies då inte alla stöder cookies?
Tack på förhand!
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Tjenare Poffe.
Jag och många andra använder sig av denna metod när man ska posta information i ett formulär. Det hela går ut på att man postar till samma sida. Du fattar nog när du ser koden, om inte så fråga igen
[red]
<% OPTION EXPLICIT %>
'Kollar om det är en postback
If Request.Form > "" Then
Dim strUser
strUser = Trim(Request.Form("strUser"))
'Här kan man kolla om alla fält är ifyllda med rätt info, ett ex.
If strUser = "" Then
strError = "Du måste fylla i ditt användarnamn"
Call Page
End If
' Om allt stämmer så lägger du in det i t ex. en databas om
' inte så anropar du subben Page och anger ett felmedelande i strError.
Else
Call Page
End If
Sub Page
<%
<html>
<head>
<title>wF rules</title>
</head>
<body>
<% If strError > "" Then
Response.Write strError
End If %>
<form id="wF" action="<%Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>" method="post">
<input type="text" name="strUser" value="<%=strUser%>">
</form>
</body>
</html>
<%
End Sub
%>
[/red]
Hoppas att detta hjälper och om det inte gör det så hoppas jag att du får hjälp med myInfo på annat håll.
mvh icaaq
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg jo har använt den methoden oxå, alltså att man postar till samma sida (skev jag inte det innan). men nu hittade jag ju det här så tänkte höra om det kunde vara nått att använda :)