cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg Hej,
Jag kör Windows 2000 med IIS och Access 97. Jag har gjort ett ASP-script som hämtar information från en databas och sedan skickar ut resultatet som en XML-sträng som sedan konverteras till HTML och WML med MS XMLDOM.
Det lustiga är att det hela bara fungerar ibland. Det går bra första gången jag anropar sidan, men om jag försöker igen får jag "unspecified error" på rad 2 i kodexemplet nedan:
set oProp=server.createObject("ADODB.Connection")
oProp.Open "testbutik"
Det verkar alltså som om databasanslutningen misslyckas. Om jag väntar någon minut eller två fungerar det dock igen.
Jag har försökt med både fil- och system-DSN, men med samma resultat.
Verkar som om Access vill ha några minuter på sig att fundera igenom livets mening efter varje anrop.
Vad kan detta bero på??
[Redigerat av cf den 05 jun 2000]
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Stänger du anslutningen ordentligt efter dig?
cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg Jodå...
RS.close
set RS=nothing
oProp.close
set oProp=nothing
Det lustiga är att om jag startar upp Access och öppnar en annan databas och sedan stänger Access igen så fungerar allt jättefint ett tag (inte helt hundraprocentigt dock). Om jag därefter öppnar den "riktiga" databasen i Access och sedan avslutar Access igen börjar problemen på allvar igen. Verkar inte finnas någon logik utan felen inträffar lite sporadiskt.
SammyMedlem sedan maj 2000202 inlägg Jag hade typ samma problem på en Win95 burk med Personal Web Server installerat.
Jag ersatte alla filer som ligger i odbc.cab med dem som är installerade på hårdisken.
Det ska tydligen vara ett vanligt problem?
------------------
/Sammy Swärd