Japp! Far foljande felmess nar jag forsoker kora ett asp skript via PWS:
ADODB.Connection fel '800a0e7a'
ADO could not find the specified provider.
/asp/banner/random.asp, rad 21
Har sokt innan pa detta har pa wF och hittade svar som "ladda ner senaste.... " och laddade ner en fil vid namnet: mdacSDK
Ar det ratt? Sitter pa Windows 98 just nu, tror det ar forsta utgavan. Har ie 4.0 eller nat... Vad kan paverka varfor det inte fungerar? Ar det nagot mer man behover ladda ner? Isafall ge mig direkt-lank
[r]
Har det nagon betydelse om man kor svensk version av PWS pa engelskt OS?
[/r]
Såg att du undrade ang. svensk PWS på engelsk OS och inte vilken version av MDAC du körde nu...
Det ska inte spela nån roll iaf, kolla dock om du hittar nån fräshare version av PWS/patch om du inte har gjort det... har för mig att PWS kunde strula till det ibland på win98...
Ok. Har nu installerat om PWS, sokte pa IIS, PWS forumet och hittade att det finns bugg i PWS installationen som man kan fixa genom en update av nagot slag, gjorde det och installerade om PWS. Fick inga felmess vid installation har nu, men samma felmess nar du forsoker kora en ASP sida, anvander denna koppling:
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("/db/banners.mdb")
kan det ha nagot med det att gora?!
Hur kollar jag om jag har ratt drivisar i kontrollpanelen? Eller vart? Vad exakt ska jag ladda ner? Har sokt pa detta men ej hittat det svar jag soker.
Det ar ju ***** att ******** inte funkar. Har forsokt hela ***** dagen med detta att fa PWS att fungera! Har installerat om MDAC x antal ganger, men inte *** funkar det anda! ***! ***! ***! I kontrollpanelen finns det inte mycket att kolla pa, det som finns med Access ar inte uppdaterat sen 1997! Det hander alltsa inte ett skit nar man installerar MDAC! ***!