G godiz Medlem sedan maj 2000 19 inlägg Frågan 11 maj 2000 09:18 #1 Kan nån hjälpa mig med var jag ska placera in denna koden:
SQL="SELECT * WHERE username='" & request.querystring("username") & "'"
set rs=conn.execute(SQL)
if not rs.eof then
response.redirect "upptaget.html"
end if
i denna koden:
<%
Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("\godiz\db\login.mdb"))
SQLStmt = "Insert Into Login "
SQLStmt = SQLStmt & "(Login, Password, epost) "
SQLStmt = SQLStmt & "VALUES('" & FixaTecken(Request.Form("Login")) & "', '" & FixaTecken(Request.Form("Password")) & "', '" & FixaTecken(Request.Form("epost")) & "')"
Connection.Execute(SQLStmt)
%>
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Om jag har fattat vad scriptet skall göra så skall det ligga såhär:
<%
Connection.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("\godiz\db\login.mdb"))
set rs=conn.execute(SQL)
if not rs.eof then
end if
SQLStmt = SQLStmt & "VALUES('" & FixaTecken(Request.Form("Login")) & "', '" & FixaTecken(Request.Form("Password")) & "', '" & FixaTecken(Request.Form("epost")) & "')"
%>
------------------
)|(
(o o)
-oo0-(_)-0oo-----
webeye.nu
A Asdf666 Medlem sedan maj 2000 6 inlägg Så här kanske du vill ha det? :)
<%
set rs=connection.execute(SQL)
if not rs.eof then
else
end if
%>
A Asdf666 Medlem sedan maj 2000 6 inlägg aargh...såg inte att någon skickat in redan :)
men min kod funkar ändå bättre...så det är bäst att använda den...du behöver inte modifiera ngt... :)
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Det är nog snarare så att dom fungerar lika bra...
Du hinner ju ändå inte köra INPUT-koden, man redirectas ju först... Sedan kanske det är en bättre sed att göra som asdf666, men det gör ingen skillnad i outputten...
------------------
)|(
(o o)
-oo0-(_)-0oo-----
webeye.nu