webForumDet fria alternativet

Sortera PM fält?

ASP

6 svar · 288 visningar · startad av Brimba

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg
Frågan#1

Hej!

Om man har en databas med ett fält som är i formatet PM går det att sortera då?

Jag har gjort det, så jag vet att det går. Men nu efter ominstallation av IIS osv så vägrar den helt, och det är klart för normalt kan man inte det, så jag var ju glad att jag kunde sortera efter PM, men nu får jag alltså felmeddelande.

Jag undrar om någon vet något sätt som gör att man kan "kringå" att inte kunna sortera efter PM?

Tack!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Det ska inte gå, och jag kan inte annat än undra varför du skulle vilja sortera på ett PM-fält. Har du produktnamn som är längre än 255 tecken, eller?

:)

mvh

Hej!

Nej visst är det inte så, men om man har en FAQ och frågeställningen är mer än 255tecken. Det är den troligtvis aldrig men det skulle endå vara bra att kunna sortera efter PM!
Jag VET ju att jag har kört med det, eftersom jag inte har ändrat på sidorna eller databasen utan bara har ominstallerat servern.

Så frågan återstår, hur gick jag tillväga?
Går det på någon annan version av IIS eller något tillägg till NT eller vad?

Tack!

///Patrik

Medlem sedan maj 20006 inlägg

hmmm...du får helt enkelt spara de första 255 tecknena i ett fält som du sorterar efter...om du nu måste ha det så...funkar perfekt förutom om flera personer gör inlägg där de första 255 tecknena samma... =)

Kan tyckas onödigt...men mycket snabbare än att först spara allt i variabler och sedan sortera med VB script =)

Jag säger att jag har haft en databas med PM fält och även sorterat efter det.
Jag undrar hur jag har gått till väga?

Är det någon som har gjort det?

Jag har inte gjort något speciellt utan det måste vara nått mycket mystiskt, jag har inte ens installerat något extra till servern som gör att det skulle vara möjligt, jag vet bara att det har varit möjligt innan ominstallationen men nu är det inte det längre.

Tack!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

En bugg ;)

Jet-motorn ska inte klara detta.

Min första "goda" bugg isåfall.

Men jag vill inte förklara det med en bugg, jag vill att det skall vara möjligt :)

Ha det!

///Patrik

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)