AskilusMedlem sedan apr. 200036 inlägg
Vad är fördelarna med att använda detta programmet. Jag har det på min dator men just nu så kodar jag all min asp direkt i dreamweaver. Vad är fördelarna med ett renodlat asp program. Och går det bra att skapa all övrig html kod i programet eller blir det till att klippa och klistra mellan InterDev och dreamweaver?
------------------
"You only have one chance to make a first impression"
Mvh Askilus
AnnelieMedlem sedan mars 2000506 inlägg
Programmet Inter dev är bra och Ja du kan skapa övrig html kod i detta.
Nu kan jag ej svara på övr. bra fördelar eftersom jag aldrig testat dreamweaver...men testa
------------------
/Mvh Annelie( http://www.annelie.nu )
sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg
En av de största fördelarna med InterDev är debug-stöd och annat smått och gott. Detta kräver dock att en InterDev-del har installerats på servern vilket inte alltid är fallet.
Om du inte behöver detta så finns det inga stora skäl till att byta från Dreamweaver.
------------------
-------------------
www.svanstrom.nu
PatrikBMedlem sedan mars 20002 713 inlägg
Hello,
finns många fördelar med InterDev.
Ett är väl när man skriver en funktion, tex Response. då får man upp en "lista" på valbara egenskaper vilket snabbar upp arbetet. Som HTML editor måste jag nog säga att InterDev är värdelöst. Brukar själv först göra designen med DreamWeaver och sedan när jag har en statisk verison i HTML så börjar jag med att koda ASP i InterDev.
Andra fördelar med InterDev är att det stödjer SafeSource vilket innebär om man är flera stycken som jobbar med samma projekt och i samma filer så försvinner inte den kod som jag skriver in när en annan sparar ned sitt jobb och vice versa.
En annan är att du kan skapa nya tabeller i SQL databasen direkt inifrån InterDev, titta på vad tabeller och fält har för namn m.m
Finns som sagt många fördelar med InterDev .... HTML kodandet är ej av dem ... snarare en nackdel.
/PatrikB