webForumDet fria alternativet

asp i linux?

16 svar · 427 visningar · startad av greymane

greymaneMedlem sedan juli 2001711 inlägg

ngn som har några erfarenheter av att köra asp under linux? är det tillförlitligt nog för att köras professionellt, eller är det under utveckling?

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg
voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Har tyvärr inte erfarenheten av Linux och ASP men jag har hört att det fungera mycket bra ihop med Linux iallafall..

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

fungera mycket bra ihop med Linux iallafall..

Mja.. beror ju på vad man jämför med givetvis.. :OO

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

"har jag hört"

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

. ;)

eTeRnAlMedlem sedan sep. 200225 inlägg

"Fördelen" jag skulle vilja se med detta, efter att ha tänkt på att köra asp i en linux burk, men som några andra här har jag noll erfarenhet av asp i linux :) Är iaf, att linux är en "gratisprodukt", och om "asp-serven" i linux är gratis, så kan iaf inte microsoft klaga för att du råkar köra en oregistrerad version av microsoft med en pws, eller en 2k adv. srv. / nt etc :)

Någon som har några bra tips om vad just denna mjukvara till linux heter/kan hittas?

Jörgen HPMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg

Det som stöds fungerar mycket bra (ChilliASP), men tyvärr stöds inte så jätte mycket. De är på VB-Sriptmotor 4.x någonstans.

mvh Jörgen HP

eTeRnAl skrev:

"Fördelen" jag skulle vilja se med detta, efter att ha tänkt på att köra asp i en linux burk, men som några andra här har jag noll erfarenhet av asp i linux :) Är iaf, att linux är en "gratisprodukt", och om "asp-serven" i linux är gratis, så kan iaf inte microsoft klaga för att du råkar köra en oregistrerad version av microsoft med en pws, eller en 2k adv. srv. / nt etc :)

Någon som har några bra tips om vad just denna mjukvara till linux heter/kan hittas?

Den vanligast använda är chilliASP, det finns någon till som jag ej har koll på. Gemensamt för alla är att de kostar en bra slant.

pettssonMedlem sedan jan. 20021 122 inlägg

jag håller på att jobba med att lägga in ChiliASP på min linuxburk. kan skriva när, och om, det fungerar...

Tackar för era snabba svar :)

Dock synd att det mesta här i världen skall kosta så mycket :/

chiliASP är gratis, http://developer.chilisoft.com/downloads/register2.asp?target=DECASPLNX iaf i developer ed... :)

Den vanligast använda är chilliASP, det finns någon till som jag ej har koll på. Gemensamt för alla är att de kostar en bra slant.

chiliASP är gratis, http://developer.chilisoft.com/down...arget=DECASPLNX iaf i developer ed...

*förvirrar* :p
Jaja, bra att det är gratis, tack än en gång :)

det kostar 495$ om man vill ha enterprise ed, men developer e gratis :P

Kan förstå deras sätt att tänka då, mjukvaru företag tjänar väl mestadels bara pengar på företag, eftersom en privatperson oftast kör en privatkopia av programmet och licensen :)

tja... de e väl dumma?

Jag har ej kollat, men skulle tro att de har någon form av begränsningar i developer edition.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)