Jag hittade ett superb forum som heter "asp forum" på: http://www.asp-dev.com/ jag laddade genast hem det och försökte få igång det.. Men eftersom jag inte är så bra på asp så fattar jag inte speciellt mycket.. :) Kan nån hjälpa mig att få igång det??
asp forum
3 svar · 237 visningar · startad av Alvar s
nyaste versionen 2.0
när jag testar admin så hittas sidorna inte när man tex: ska skapa en kategori..
ska man göra nåt speciellt för att få den att fungera?? Har läst igenom readme filen och har gjort allt det förutom:
The ubbs.mdb file needs to be places in to a directory where write permissions have been set. It’s also advisable to make sure this directory is not accessible by the web to stop people downloading the database.
och:
Now all you need to get it running is to edit the config.inc file.
In here you need to set you connection string for the database. This could either be your DSN or a DSN’less connection. Examples of each are included.
Men en grundling förklaring skulle nog behövas för allt för att jag ska förstå ;)
.mdb filen måste vara i en katalog där du har skrivrättigheter. Oftast så brukar det sättas i rootkatalogen när du skapar ett konto på ett webhotell.
Det andra är att du måste ha en ODBC koppling. Antingen så skapa en i kontrollpanelen. Eller att du gör en sk. DNSless connection. Vilket i princip är att du gör en koppling i kod. Det finns lite varstans hur man gör.
------------------
Daniel Olsson - Vävkonsult
Personlig sida
KjAM Sekten Community
/N