moggeMedlem sedan okt. 200213 inlägg Jag lyckas inte få text i ett formulär att skickas vidare till nästa asp-sida där den ska bekräta det man fyllt i samt skicka uppgifterna till en .txt fil. felet verkar ligga i raden:
<%path=Server.MapPath("\")
fil=path & "\anmalningar.txt"
Set MittTxtObj=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set MinFil=MittTxtObj.OpenTextFile(fil, 8, true)
eftersom jag vill köra detta lokalt antar jag att jag behör skriva något efter MapPath...
Jag kör med windows xp och när jag trycker på skicka-knappen på första sidan så hänger explorer sig. Någon som vet hur man kan komma runt detta problemet?
/mogge
Välkommen till wF!
Japp! Du behöver nog skriva nått efter MapPath.
MapPath utgår från webroten så du får fylla på med dina mappar, typ:
path=Server.MapPath("\mappen1\mappen2\")
osv. tills du kommer till mappen där textfilen ligger :)
Får du någon errorkod på din sida, i så fall vad?
moggeMedlem sedan okt. 200213 inlägg problemet är, jag får inget felmeddelande alls. min första asp sida fyller man i uppgifter sedan ska de skickas till sida2.asp (typ). när jag trycker på skicka knappen så står den o tuggar skitlänge utan att något händer. så småningom så funkar inga andra asp-filer heller som jag har gjort som övningar. utan då säger den att det är för många användare just nu. detta trots att jag kör den lokalt. filerna ligger i c:/inetpub/wwwroot som det ska, och jag är nästan säker på att detta har funkat tidigare.
utan mappathraderna så går den till sida2.asp men då utan att skicka uppgifterna vidare.
Tacksam för hjälpen /mogge
Att explorer hänger sig är oftast beroende på att man fått en evighetsloop, har du nån loop på sidan?
Har du klickat ur: Visa egna felmeddelanden under inställningar, avancerat i explorer?
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Har du något antivirusprogram, t.ex. Norton, installerat?
http://www.iisfaq.com/default.asp?View=A387
moggeMedlem sedan okt. 200213 inlägg Sååååååååå gotttt!
Vill tacka de personer som lagt ner sin energi på att hjälpa mig med detta problem. Nu funkar det iaf. det visade sig vara norton antivirus.
nu slipper jag dra av det sista hårstrået iaf.
tack för hjälpen - Mogge