Nej, det behöver man inte.
Titta här: http://www.cht.dk/mail/pop3listdb.asp
Detta kostar 150 danska kronor, men jag har för mig att jag sätt ngt liknande som varit gratis.
Jag har för mig att JMail är gratis för utvecklingsbruk, men licenserna kostar per site / per server / enterprise.
Jag har också gjort ett pop3-interface med gratisvarianten på en utvecklingsserver. Visserligen kan licensreglerna ha förändrats, men det står sannolikt på Dimacs site.
Free:
Includes the basic JMail component, sample code, references and manual. doesn't include POP, PGP or massmailing functionality. No personal support or helpdesk account
Så står det på deras sida, pop3 finns alltså inte med i gratisversionen. testatde dessutom och då sa den att metoden inte stöds av den versionen..
hmm.. jo det vore ju sjlvklart det bästa! men ett poblem bara, har ingen aning om hur jag ska göra :/ kan inget omm att skriva komponenter och liknande.. du har möjligt vis inte en länk eller liknande till nån sida som handlar om sådant?
Här hittar du RFC:n för POP3-protokollet (dvs en specifikation på protokollet), den kan vara lite svårläst men där står allt man behöver veta om POP3. Det finns massor av info om POP3 om något är svårförståeligt i RFC:n.