Hej,
Undrar om någon har en bra metod för att skicka data mellan VBScript och Javascript i båda riktningarna och helst utan att använda encode/decode ?
Mvh
/Roberth
7 svar · 318 visningar · startad av roxpace
Hej,
Undrar om någon har en bra metod för att skicka data mellan VBScript och Javascript i båda riktningarna och helst utan att använda encode/decode ?
Mvh
/Roberth
Det där får du nog utveckla lite tror jag. ;)
Men om du menar mellan VBScript och (clientside) JavaScript, så kan jag nog säga att det blir ganska svårt. Hur stor förståelse har du om de båda 'språken'?
Egentligen ganska enkelt fast det buggar ur.
Jag läser in en HTML fil på serversidan med VBScript, kör en Javascript escape (fortfarande serversidan) och lägger detta i en Javascript variabel som hamnar på klientsidan, därefter ska denna variabel flyttas tillbaka till serversidans VBScript och i det sista skedet görs det genom en bekräftelse i en FORM och då flyttas data i en <INPUT TYPE="hidden"...
Allt det funkar klockrent förutom att vissa linefeeds blir feltolkade någonstans.
Mvh
/Roberth
Hrm. Bra fråga. Jag har inte sysslat på JavaScript serverside så mycket så jag står mig slätt, tyvärr. :)
Vad blir det av dessa linefeeds då?
De hamnar på fel ställen, som exempelvis mitt i taggar, inte många men tillräckligt för att det ska orsaka kaos för andra scripts som senare ska göra "sök och ersätt" för om den finnes linefeeds mitt i så kan jag inte söka om inte RegExp kan fixa det men det har jag ingen aning om just nu.
Mvh
/Roberth