webForumDet fria alternativet

Pws & asp?

6 svar · 232 visningar · startad av kilpin

kilpinMedlem sedan apr. 200084 inlägg

Kan man använda MS Personal Web Server för att kunna testköra sina ASP-applikationer lokalt innan man lägger ut dem eller måste man ha IIS 3.0/4.0?

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Det går går bra det, PWS är faktiskt till för att köras som en liten webbserver, även om det inte är att rekommenderas, min egen erfarenhet av PWS är att den är instabil...

------------------
MVH / Vide
Min hemsida:webeye.nu

OK, tackar. Jag har kört den för länge sedan för något ändamål jag inte kommer ihåg. Frågan är bara vad man skall använda istället om den är instabil??

Funkar det att provköra SSI på PWS också? Det borde det väl göra eller?!

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Finns inte så mycket annat att välja på, om du kör Win9x eller WinNTWS. Har erfarenhet av PWS på NTWS, och inte har jag upplevt några problem med stabiliteten (PWS är ju inte tänkt att användas till en regelrätt webserver, utan är mer tänkt till utvecklingsändamål). Kanske skiljer sig mellan NTWS och Win9x.

Och SSI skall fungera på PWS (gör det i.a.f. på NTWS).

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

Kan meddela för eventuella intressrade att det fungerar klockrent med PWS på Win98 för mig. Både ASP och SSI fungerar som det ska. HAr nyss installerat det och är glad :-)

SPike.CoMMedlem sedan dec. 1999149 inlägg

Lycka till att inte krascha den i fortsättningen också.. Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.

Webbservern brukade krascha nätt och jämnt när jag programmerade ASP skript och blev tvungen att starta om datorn. :P

Nu i allafall går det som det ska i alla fall. Win 2000 bah...

256 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
126 ms — hämta statistik (db)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)