Hallåj
Jag ska skapa dynamiska länkar som ska öppna ett poupupfönster och det som ska visas beräknar jag efter ett id som jag vill skicka med när man klickar på länken... Hur göra?
Antar att det nedan är helt fel, men jag hoppas att någon förstår principen.
Tack på förhand//Mia
<form action="visa_foretag.asp?idnum=<%=rs.Fields("FID")%>" name="formular" method="post">
<a href="javascript:popup( KAN MAN SKICKA NÅGOT HÄR ISTÄLLET????);"><=rs_foretag.fields("FORETAGSNAMN") %><a>
</form>
O ja, jag vet... Det är JAVASCRIPT!
Min senaste kod:
<form action="visa_foretag.asp?idnum=<%=rs.Fields("FID")%>" name="formular" method="post">
<a href="#" "onclick="submit();"><=rs_foretag.fields("FORETAGSNAMN") %></a>
</form>
<script language="JavaScript">
function submit()
{
window.open("","popup","width=300,height=600");
document.formular.target="popup";
document.formular.submit();
}
</script>
Fortfarande javascript :) Funkar iaf inte...
Help me boys!
//Mia
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg misstänker att du skall lägga js:et före din länk.(submit form)
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Oops!
Här skall det vara ett %:
<a href="#" "onclick="submit();"><%=rs_foretag.fields("FORETAGSNAMN") %></a>
Jo.. javascriptet ligger i <head><script> Långt ovanför serru....
Har ändrat många gånger, man blir blind... Tack, ska testa!
Nix.. det fanns i koden, måste ha försvunnit när jag klistrade in den här och trixade lite.
Måste vara något annat...
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg detta(") skall bort också:
<a href="#" **"**onclick="submit();"><%=rs_foretag.fields("FORETAGSNAMN") %></a>
Tack igen.. Nu händer det iaf något, men det är inte rätt..
Tror att jag kan trixa vidare själv så länge...
Tack!
Blir inget popup... Huvudfönstret "körs igen".... Det ska ju ligga kvar.....
Ny kod, fungerar ej! Kommentarer!
<a href="java script:submit("visa_foretag.asp?idnum=<%=rs.Fields("FID")%>")"><font color="#000000"><%=rs_foretag.fields("FORETAGSNAMN") %></font></a>
<head>
function submit(var tjena)
{
window.open(tjena,"popup","width=300,height=600");
}
</script>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ett försök:
<a href="java script:submit('visa_foretag.asp?idnum=<%=rs.Fields("FID")%>');"><font color="#000000"><%=rs_foretag.fields("FORETAGSNAMN") %></font></a>
Mvh,
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg <a href="visa_foretag.asp?idnum=<%=rs.Fields("FID")%>" onClick="window.open('','fonster','width=300,height=600,scrollbars=yes');" target="fonster" title="Visa">
Visa</a>
Ta bort allt js i <head>, lägg till denna länk istället. Funkar inte det skall jag äta upp min hatt!
Jag fick det att funka..... Så du kan få spara din hatt till ett annat tillfälle... :)
function submit(id)
{
window.open("visa_foretag.asp?id="+ id ,"popup","width=300,height=600");
}
</script>
<a href="javascript:submit(<%=rs.Fields("FID")%>)"><font color="#000000"><%=rs_foretag.fields("FORETAGSNAMN") %></font></a>
MolnaMedlem sedan jan. 2001188 inlägg Du får inte ha mellanslag mellan java och script
Jag tror att submit är ett sådant där namn som man inte får använda eftersom javascript har ett bestämt värde på det redan så försök döpa om funktionen.
Du kan inte definiera variabeln i mellan funktions(), alltså måste du skriva typ:
var tjena
function nyttfunktionsnamn(tjena)
{
osv
du kan inte ha dubbelfnuttar inom dubbefnuttar... korrekt för hela a-taggen borde vara så här:
<a href="javascript:nyttfunktionsnamn('visa_foretag.asp?idnum=<%=rs.Fields("FID")%>')">
Jag antar att länken ligger inom en rs.open? däremot kan du inte ha både rs.fields och rs_foretag.fields i en omgång, testa att lägge värdena för det där i variabler som du sätter redan innan du ska skriva ut det...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Du får inte ha mellanslag mellan java och script
FYI: Det är inte skrivet så, utan det är webForum som av någon anledning särskriver. (snarare vBulletin, som är forumsystemet).
Som parentes.
Mvh,